De șase luni, constănțeanca Elena Ghindici (33 de ani) ia decizii de care depinde soarta unei companii de importanță strategică pentru Statul Român. Pe 5 martie, Ghindici a fost numită de Ministerul Transporturilor în Consiliul de Administrație de la CFR Marfă, mandat care i-a fost prelungit de două ori – cel mai recent, până în ianuarie 2021.

Numirea a avut loc la trei zile după ce femeia devenise consilier al consilierului de stat Virgil Guran, important lider PNL. CV-ul Elenei Ghindici arată multiple calificări: patroană a unui magazin de carne, director al unei uniuni a cooperativelor agricole de producție, angajată la Transelectrica și membru în Consiliul de Administrație al unui producător de componente de muniție.

Numită în toiul celei mai mari crize

Pe 1 septembrie, în cadrul unei Adunări Generale Ordinare a Acționarilor de la SNTFM CFR Marfă, Ghindici a fost numită provizoriu, de Ministerul Transporturilor, din nou, în Consiliul de Administrație (CA), pentru un mandat valabil până în ianuarie 2021. Anterior, ea a mai ocupat acest post în perioadele martie-iulie și iulie-septembrie. Fiecare membru provizoriu al CA primește o indemnizație fixă lunară brută de 2.790 de lei.

Prima numire a lui Ghindici în CA-ul de la CFR Marfă a avut loc pe 5 martie, la trei zile după ce constănțeanca a devenit consilier al consilierului de stat pentru probleme de ordine publică și siguranța cetățeanului, Virgil Guran. Acesta este vicepreședinte PNL și un apropiat al premierului Ludovic Orban. ”

”Domnul consilier de stat Virgil Guran avea mevoie de o persoană care să se ocupe de partea de comunicare, imagine și astfel am hotărât să îl ajut pe această latură, în calitate de consilier, fiind angajată cu jumătate de normă. Nu sunt membru PNL”, a declarat Ghindici.

Pe contul de Facebook, Ghindici are trecute în lista de ”Aprecieri” numele mai multor șefi liberali, precum și mai multe organizații PNL din București, Constanța, dar și Dâmbovița (unde șefia organizației liberale este deținută de Virgil Guran).

CFR Marfă este una dintre companiile de stat cu o situație financiară dezastruoasă, fiind frecvent în topul datornicilor la buget. Cele mai recente date arată că, în 2019, compania a avut cele mai mari pierderi din ultimii șase ani: aproape 240 de milioane de lei. Datoriile firmei se ridică la 1,3 miliarde de lei. În perioada 2005-2019, numărul de angajați s-a redus cu aproape 75%.

De-a lungul timpului, autoritățile au luat o serie de măsuri menite să redreseze CFR Marfă, fără succes. Cu câteva săptămâni înainte ca Ghindici să preia frâiele la această societate, CFR Marfă a trecut prin două situații critice. Comisia Europeană a constatat că primise de la stat, ilegal, un ajutor de 570 de milioane de euro, sumă care trebuie returnată, iar, din cauza situației financiare delicate, șefii companiei au decis intrarea în stare de concordat preventiv, cerere aprobată de un judecător sindic. În acest moment are loc o evaluare a bunurilor CFR Marfă, o parte urmând să fie vândute pentru plata datoriilor. În paralel, este pus în aplicare un plan de disponibilizări, pe rolul instanțelor apărând deja contestații ale celor concediați.

A intrat în sistem în guvernarea PSD

În acest context și având în vedere calificările sale anterioare, apariția lui Ghindici în organismul care are de luat decizii cruciale la CFR Marfă este surprinzătoare. Date coroborate din declarația de avere din martie, Registrul Comerțului și mass-media arată că, în 2018, Ghindici a preluat de la fostul ei partener o firmă de comerț cu tutun din Constanța căreia apoi i-a schimbat obiectul principal de activitate în ”comerț cu ridicata al cărnii și produselor din carne”. Tot în această perioadă, ea a devenit director executiv al Uniunii Naționale a Cooperativelor Agricole de Producție Integrate, asociație care are ca scop promovarea producătorilor locali sub umbrela unui brand numit ”Țara mea”.

n această calitate, ea a avut întâlniri și cu ministrul PSD al Agriculturii de la acel moment, Petre Daea. Și tot în guvernarea PSD, la jumătatea lui 2019, Ghindici a ajuns în două posturi la firme de stat: Transelectrica (unde a fost angajată în perioada iulie-decembrie 2019; nu a menționat venitul încasat în declarația de avere din martie 2020) și în CA-ul de la Metrom SA Brașov (filială a Companiei Naționale Romarm), producător de componente de muniție pentru armament.

Ghindici ajunsese acolo din partea acționarului Ministerului Economiei și a avut două mandate: iunie-octombrie 2019 și octombrie 2019-ianuarie 2020. Pentru activitatea de la Metrom, ea a menționat venituri de 11.849 de lei.

”Am lucrat timp de 2 ani în domeniul naval, în cadrul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime. De aproximativ un an și jumătate lucrez la Compania Națională de Transport al Energiei Electrice, unde îmi desfășor activitatea în cadrul Departamentului de Relații Publice și Comunicare Instituțională, având atribuții și în cadrul Departamentului de Deplasări Externe. Am lucrat în domeniul privat, având experiență managerială. Sunt economist”, a declarat Ghindici referitor la experiențele care au calificat-o să ocupe posturile de la Metrom SA și CFR Marfă.

Sursa: G4media