Ignorând ordonanța privind guvernanța corporativă, ministrul Transporturilor a numit un absolvent de drept al Universității „Spiru Haret” la conducerea Companiei Aeroporturi București. CV-ul noului șef de la Aeroporturi este cu totul ciudat.

“I-am cerut noului director general Cosmin Peșteșan să se ocupe cu prioritate de aceste aspecte care ne fac de rușine principala poartă de intrare aeriană în țară.

În noul consiliu de administrație membrii sunt atât specialiști în aviație, cât și oameni cu profil solid în business, finanțe și audit (…) Ne ținem de promisiuni și continuăm să ridicăm standardele în privința managementului companiilor de stat“, a scris ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe Facebook.
Peșteșan a făcut dreptul la Spiru Haret și, până în 2009, a fost inspector în primăria București.
În 2010, în CV-ul său apare, brusc, o slujbă de “policy officer“ la Greater Manchester Brussels Office, Bruxellles, Belgia, unde ar fi lucrat mai puțin de patru luni. Urmează doi ani lipsă în CV-ul lui Peșteșan, după care aterizează în consiliul de conducere al școlii de aviație – instituție publică – și, din 2012, în AGA al Tarom.
Din acel moment, Peșteșan începe să se specializeze în posturi în sectorul aeronautic.
“Rămâne în AGA al Tarom ceva mai mult de un an, timp în care merge în Singapore pentru un curs de două săptămâni organizat de Academia de Aviație din această țară denumit ”Search and Rescue Administrators”. În total, Peșteșan va face 3 astfel de cursuri în Singapore, ultimul la finalul anului 2019. Toate sunt cursuri de specializare în domeniul aviației, sunt de durată scurtă și costă câteva mii de dolari. Cel de search and rescue, de exemplu, are în momentul de față un preț de 3,600 de dolari. În CC de la SSAvC va fi până în martie 2014“, arată revista Aviația Magazin.
Din 2014 în 2017 și apoi din 2020 până acum, el a făcut parte din CA-ul companiei Aeroporturi București. În guvernarea Cioloș, a fost director al companiei.
Din ianuarie 2020, el era director pentru siguranță și calitate la Romatsa.
Potrivit unei ordonanțe din 2011, compania Aeroporturi București ar trebui să aibă un management selectat prin concurs, potrivit principiilor guvernanței corporative.